loading...

فرش و دانستنی های آن

بازدید : 91
دوشنبه 7 آذر 1401 زمان : 10:37

تحقیقات و آزمایشات زیادی بر تاثیر زعفران برای کودکان و نوزادان انجام شده است و تاثیر آن برای سلامتی و عوارض سوء آن نیز به دلیل عدم مصرف آن در طولانی مدت انجام شده است. همچنین آزمایشات و بررسی آن بسیاری در مورد محدوده مجاز زعفران برای کودکان صورت پذیرفته است در حال حاضر محدوده مجاز مصرف زعفران برای کودکان در حدود 10 الی 15 عدد رشته تار زعفران یا در حدود 0.1 گرم میباشد.
این مقدار می تواند در طولانی مدت نیازهای متنوعی از بدن آنها را براورده سازد. البته توجه به میزان مصرف متعادل زعفران می تواند بهترین تاثیر را بر سلامتی کودکان داشته باشد.
از مهمترین خواص زعفران برای نوزاد و کودکان شامل:

تقویت و استحکام استخوان ها

انسان ها در ابتدای زندگی (نوزادی و کودکی) دارای رشد سریعتری هستند و یکی از مهمترین اعضاء بدن که در این مرحله رشد سریعی دارد استخوان های کودکان است.
کلسیم مهمترین عنصر برای تولید و استحکام سازی استخوان در بدن انسان است و در صورتی که کلسیم به مقدار کافی در بدن وجود نداشته باشد روند تولید استخوان دچار اختلال شده و فرآیند استحکام سازی استخوان دچار مشکل خواهد شد. از مهمترین خواص زعفران در بدن به افزایش جذب کلسیم و درنتیجه استخوان سازی می توان اشاره نمود. مصرف متعادل و پیوسته زعفران در کودکان باعث افزایش جذب کلسیم و در نتیجه استخوان سازی خواهد شد.
مواد موجود در زعفران به شما این اطمینان را می دهد که تمامی مواد و عناصر لازم برای رشد جسمانی کودکان را دارا میباشد.

تقویت معده و دستگاه گوارش

مصرف زعفران در کودکان بجز موارد بالا سبب پاکسازی سموم از معده میشود و در نهایت سبب بهبود عملکرد انقباضات معده، افزایش کارایی و عملکرد کلی معده خواهد شد.
یکی از مهمترین فاکتورهای عملکردی در دستگاه گوارش، انقباضات آن است و این امر به صورت مستقیمی به عوامل روحی و روانی هر شخص بستگی دارد. وجود هورمون های شادی آفرین در زعفران سبب بهبود روحی اشخاص شده و در نهایت باعث پایداری روانی و روحی شخص و در نتیجه تقویت معده و دستگاه گوارش میشود.

درمان مشکلات تنفسی

زعفران هم در کودکان و هم در بزرگسالان باعث افزایش بهبود سیستم تنفسی و درمان برخی از مشکلات و بیماری های تنفسی میشود. زعفران به طور موثری بر بهبود بعضی از ناراحتی های دستگاه تنفسی نظیر برونشیت و آسم موثر است. روش های غیرمستقیمی همچنون بهبود عملکرد عصب و عملکرد غدد ترشحی نیز عواملی است که به مقدار زیادی بر عملکرد دستگاه تنفسی تاثیر فوق العاده ایی دارد.

تقویت قوای بینایی

ضعف بینایی یکی از مشکلاتی است که کودکان با آن درگیر هستند، به طور معمول کودکان دارای قدرت بینایی خوبی هستند و از ابتدا مشکلی ندارد. اما عادت ها و کارهای اشتباهی که انجام می دهند به مرور بر روی بینایی آن ها تاثیر می گذارد.
به جهت استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی و تلویزیون کودکان امروزی تاثیر مستقیم بر بینایی آن ها داشته و به مرور باعث ضعف بینایی می شود. زعفران به طور ویژه ای بر اختلالات بینایی نظیر ورم ملتحمه و آب مروارید تاثیر مستقیم دارد. زعفران می‌تواند منجر به بهبود اختلالات بینایی مانند آب مروارید و ورم ملتحمه شود. به جهت کروستین و کروسین موجود در زعفران استفاده منظم از آن باعث بهبود فرآیند خون رسانی در شبکیه شده و در کل باعث بهبود کارایی شبکیه شده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری میشود.

خاصیت ضد التهاب

یکی از مهمترین و اصلی مکانیسم های دفاعی در بدن التهاب است که نقش مهمی برای سیستم ایمنی بدن داشته باشد، اگر این فرایند از مقداری افزایش یابد در بدن باعث بروز اختلالاتی شده و بدن را از حالت عادی خارج خواهد کرد. نوع زندگی ماشینی و بی تحرکی، مصرف غذاهای فست فودی از عوامل اصلی افزایش التهاب در بدن است، مصرف زعفران به جهت دارا بودن کروستین و کروسین از افزایش التهاب و بیماری های مرتبط با آن در کودکان جلوگیری خواهد کرد.
کاهنده تب در کودکان
زعفران از گذشته تا به امروز به عنوان یک داروی گیاهی جهت کاهش و کنترل تب استفاده میشده است در سالهای اخیر با توجه به مطالعات بالینی نیز ثابت شده است که مصرف زعفران در کاهش و کنترل تب کودکان به صورت ویژه ای تاثیر گذار است.

کنترل مشکلات پوستی

یکی از ناراحتی های که در کودکان زیاد دیده میشود، خشکی و راش های پوستی است که مصرف کنترل شده و صحیح زعفران تا مقدار زیادی به بهبود و درمان ناراحتی های پوستی کمک می کند. توجه به این نکته بسیار حاض اهمیت است که ایجاد بسیاری از بیماری های پوستی از کودکی شکل می گیرد. آسیب بافت های سطحی و محافظتی بدن سبب افزایش احتمال ورود بیماری های گوناگون را از طریق پوست می شود، این ویژگی باعث افزایش حساسیت ها و ناراحتی های پوستی در سال های بعدی میشود.

https://merinoussaffron.com/saffron

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 1827
  • بازدید کلی : 5452
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی